Multe companii romanesti s-au dezvoltat constant in ultimii ani, incat au depasit matricea antreprenoriala initiala. Multiple linii de business, amprenta nationala cu multiple filiale, schema extinsa de personal, largire canal de parteneri, vanzari pe canale multiple etc. O astfel de evolutie aduce o complexitate operationala ridicata, care depaseste capacitatea echipei manageriale de integrare a informatiilor si control asupra activitatii. 90% dintre clientii care au implementat un sistem ERP prin ELIAN Solutions, au avut ca element declansator al proiectelor lipsa vizibilitatii si a controlului asupra afacerii.
Pe masura ce o organizatie se dezvolta, echipa de management are dificultati in consolidarea si procesarea informatiilor, ceea ce amplifica lipsa de control si afecteaza calitatea si promptitudinea deciziilor. Se pot baza antreprenorii exclusiv pe intuitie si pe informatii preluate direct de la angajati sau din rapoartele contabile? Cel mai probabil nu, mai ales daca vor sa ia decizii bazate pe date in timp real.
Spre exemplu, Producton este unul dintre clientii ELIAN, care a implementat sistemul ERP Dynamics NAV, cu precadere pentru a creste controlul asupra activitatii prin consolidarea tuturor datelor: ”Am ales Microsoft Dynamics NAV deoarece ne doream o solutie integrata, o baza de date comuna pentru toate sediile dispersate teritorial, centralizarea tuturor operatiunilor si raportarea facila a rezultatelor, mai ales in timp real.” – afirma Cristina Pisica, Director Executiv, Producton.
Consolidare si integrare
In business, lipsa de control este data de imposibilitatea urmaririi in timp real a activitatii, a cheltuielilor operationale si a marjelor de profit la nivel de produs /unitate /client. Datele financiare existente in aplicatiile contabile nu sunt suficiente, iar discutiile directe cu angajatii nu sunt intotdeauna posibile. Imaginati-va ce a insemnat pandemia si lucrul de acasa pentru multi antreprenori, pentru care sedintele cu echipa erau principala sursa de informare.
Aici intervine un sistem EPR ca Dynamics 365 Business Central care integreaza si gestioneaza intreaga activitate a unei companii; de la trasabilitatea materiilor prime, gestiunea stocurilor si planificarea productiei, pana la identificarea centrelor de profit si pierdere si raportarea coerenta catre autoritati. Din perspectiva manageriala, sistemul ERP ofera o imagine de ansamblu (360 de grade) asupra activitatii si totodata posibilitatea de a investiga in amanuntime o anumita situatie. Acestea sunt posibile multumita integrarii in timp real a datelor din toate departamentele unei companii: financiar, productie, achizitii, vanzari, mijloace fixe, resurse umane, service etc. Practic, managementul are toate informatiile necesare intr-o singura aplicatie si le poate accesa prin cateva click-uri, fara ajutor din partea altor departamente (IT sau Financiar).
Consolidand toate aceste informatii, sistemul ERP ofera echipelor manageriale vizibilitate deplina asupra activitatii si intelegerea situatiei de facto, oricand si pentru orice palier operational. In lipsa unui sistem integrat, factorii de decizie nu pot avea aceasta perspectiva in timp real. De cele mai multe ori datele primite nu sunt coerente (incomplete, incorecte) sau necesita o durata prea mare (ore, zile) de procesare.
Cum va ajuta Dynamics 365 sa aveti control asupra afacerii
Indiferent daca sunteti o companie mica sau mare, daca aveti activitate de productie sau distributie, daca aveti sau nu resurse IT interne, Dynamics 365 reprezinta solutia ideala pentru a avea vizibilitate si control asupra proceselor de business. Iata ce va ofera:
O singura sursa a adevarului
Utilizarea Dynamics 365 genereaza o sursa unica de informatii pentru intreaga companie. Datele sunt preluate unitar din toate departamentele, stocate si consolidate intr-o baza de date unica, securizate si actualizate in timp real. Practic, toti angajatii din companie vor avea o singura sursa de date pentru luarea deciziilor si intocmirea rapoartelor de activitate.
Rapoarte si tablouri de bord
In Dynamics NAV pot fi generate o diversitate de rapoarte, specifice fiecarui modul operational: Flux d enumerare, facturi emise, facturi incasate, plati, inventar stocuri. Utilizatorii pot schimba parametrii, pot genera rapoarte customizate si le pot exporta sau partaja. Mai mult, versiunea Dynamics 365 cloud ofera acces la Microsoft PowerBI, un instrument inteligent pentru analiza complexa a datelor.
Transparenta
ERP-ul Microsoft asigura o vizibilitate deplina asupra tuturor datelor inregistrate, inclusiv asupra performantelor financiare, tranzactii, centre de profit si pierdere. Utilizatorii pot investiga datele in profunzime pentru a identifica o anumita cauza sau situatie.
Trasabilitate
Multe sisteme ERP ofera vizibilitate asupra datelor, insa nu ofera trasabilitatea inregistrarilor pentru operatiuni de audit, functionalitate critica in domenii precum industria alimentara sau farmaceutica. Structura si amplitudinea datelor captate in Dynamics 365 asigura toate exigentele de trasabilitate de pe piata locala.
Securitate
Dynamics 365 Business Central integreaza functionalitati avansate de securitate si garanteaza integritatea si confidentialitatea datelor. Aceasta inseamna incredere pentru manageri, atat in corectitudinea datelor, cat si capacitatea de a respecta cerintele de complianta cu cele mai diverse reglementari (ISO, GDPR etc)
Acces la date oriunde si oricand
Indiferent de locatie si de echipamentul utiliza (Laptop, telefon mobile, tableta, Windows, Android, iOS), functionalitatile Dynamics 365 vor fi disponibile, iar factorii de decizii vor ramane conectati la afacere.
Dupa cum puteti observa, Dynamics 365 nu inseamna doar acces la rapoarte si analize, deoarece controlul unei afaceri inseamna mai mult decat atat. Ceea ce conteaza cu adevarat este ca Dynamics 365 aduce echipelor de management incredere in date si siguranta in luarea deciziilor.
Este solutia ERP Microsoft alegerea potrivita? Cu siguranta daca:
- Inregistrati un ritm rapid de crestere (produse, clienti si parteneri, filiale si puncte de lucru)
- Aveti nevoie de date pentru sustinerea deciziilor
- Procesati manual datele necesare pentru intelegerea activitatii
- Primiti cu intarziere rapoartele solicitate
- Cereti frecvent informatii de la angajati, prin telefon sau email
- Nu aveti o imagine de ansamblu asupra activitatii