Global Plast (http://globalplast.com.ro/) reprezintă un grup de companii cu activitate de import şi distribuţie produse pentru utilizare cotidiană în gospodărie. Portofoliul contine peste 3.500 de articole (produse de curăţenie și stocare, produse de unică folosinţă și produse din hârtie, candele etc, inclusiv trei branduri proprii – Zorex, Papelino, Alabala).
Produsele sunt distribuite printr-o reţea naţională cu depozite în Bucureşti, Iaşi, Bacău, Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, ce totalizează o suprafaţă de peste 14.000 mp. Clienţii Global Plast sunt marile lanţuri de retail, domeniul Horeca, precum şi alţi distribuitori regionali sau locali. Complementar, operează şi un canal propriu pentru vânzări online prin magazinul https://gospodar.shop/.
Grupul de companii este activ din 2003, iar în prezent are peste 230 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală ce depăşeşte 25 milioane euro.
Global Plast, un business matur cu acoperire naţională şi peste 25 de milioane euro cifră de afaceri a catalizat întreaga activitate cu o investiţie în tehnologie.
În 2016, cu ajutorul Elian Solutions, compania a implementat Dynamics NAV, într-o versiune cu multiple customizări, pentru a optimiza şi standardiza procesele de business. Global Plast şi-a atins toate obiectivele, iar amortizarea investitei a fost rapidă.
Provocări de business
Grupul Global Plast a înregistrat o creştere constantă a cifrei de afaceri în ultimii ani, chiar şi în contextul pandemiei. Activitatea s-a consolidat, portofoliul de produse s-a extins, iar numărul de parteneri a crescut semnificativ, ajungând în prezent la peste 5.000.
Evoluţia afacerii a făcut necesară utilizarea unui sistem informatic integrat, care să ofere acces la date centralizate şi vizibilitate completă asupra activităţii.
De asemenea, compania dorea să elimine utilizarea fişierelor Excel şi a documentelor pe suport hârtie, să consolideze facil toate datele existente la nivelul grupului şi să ofere angajaţilor, cu activitate de teren, acces mobil la informații despre clienţi şi stocuri. Toate aceste elemente au dus în 2016 la iniţierea unui plan de implementare a unui sistem ERP modern.
“În 2016, pentru a pune bazele unei dezvoltări pe termen lung, ne-am propus implementarea unui sistem informatic integrat. Obiectivul era ca procesele de business să se deruleze în sistem, să fie digitalizate şi vizibile pentru întreaga organizație şi implicit mai uşor de măsurat şi controlat.
De asemenea, doream ca toţi angajaţii să aibă acces la date consolidate, indiferent dacă sunt în vânzări, achiziţii sau depozit, la sediile companiei sau pe teren.”
Vasile Stoian, Director Operational, Global Plast
Global Plast optează pentru Dynamics NAV
Pentru alegerea soluţiei potrivite, Global Plast a derulat un proces de selecţie prin care a analizat mai multe soluţii disponibile pe piaţă, după criterii legate de complexitate, capacitate de customizare, servicii de suport etc. La finalul procesului, compania a ales Dynamics NAV şi ELIAN ca partener de implementare.
Global Plast a apreciat şi amprenta internaţională a Dynamics NAV, care astfel include experienţa a numeroase companii, din diverse regiuni şi domenii de activitate. Microsoft a reprezentat o garanţie suplimentară, mai ales prin prisma existenţei unui portofoliu extins de tehnologii şi a accentului pus pe inovaţie.
Complementar, ELIAN a crescut scorul obţinut de Dynamics NAV prin experiența prealabilă în proiecte similare, înţelegerea domeniului de import şi distribuţie şi nivelul bun de comunicare.
“Am analizat atent piaţa şi am realizat că sunt două categorii majore de aplicații: unele prea mari şi prea complexe pentru cerinţele companiei noastre, iar altele care ofereau posibilitati limitate în susţinerea dezvoltarii pe termen lung.
Dynamics NAV a fost între aceste categorii şi ne-a convins că este o soluţie completă şi performantă, care să poate fi ajustată pe specificul activităţii Global Plast. O soluţie care să ne aducă un set de bune practici, prin care să ne optimizăm activitatea, dar totodată să fie uşor de adoptat şi utilizat.”
Vasile Stoian, Director Operational, Global Plast
Customizări avansate
Global Plast a implementat Dynamics NAV în 2016, proiectul fiind precedat de o etapă de analiză cerinţe şi funcționalități. Sistemul livrat de ELIAN combină funcţionalităţi standard ale Dynamics NAV (cu precădere pentru gestiunea financiar-contabilă) cu multiple dezvoltări şi customizări la nivel operaţional. Compania a optimizat procesele specifice pentru vânzări, aprovizionare, stocuri, raportare şi le-a oglindit în sistemul ERP conform propriilor cerinţe. Ulterior, compania a adăugat un modul dedicat pentru Business Intelligence, iar raportarea manageriala a fost imbunătăţită semnificativ.
La finalul proiectului, Global Plast a iniţiat un program sistematic de training pentru toţi angajaţii, pentru a creşte eficienţa utilizării. După trecerea în producţie, care a avut loc simultan pentru toate companiile din grup, au fost definiţi utilizatori cheie care să ofere suport colegilor, să colecteze feedback şi să gestioneze noile dezvoltări. În mod curent, compania are peste 150 de utilizatori activi în sistem.
Ca dezvoltare viitoare, Global Plast vizează un modul de gestionare creanţe, care să permită o politică comercială mai strictă şi colectarea mai facilă a debitelor.
“Implementarea a fost complexă, pentru că ne-am dorit ca sistemul să reflecte cât mai bine specificul activităţii. A implicat un efort mare pentru analiza şi înţelegerea proceselor şi oglindirea acestora în soluţie.
Suportul oferit de Elian a fost prompt şi eficient şi împreună am găsit soluţiile tehnice potrivite pentru fiecare aspect.”
Vasile Stoian, Director Operational, Global Plast
Procese optimizate şi disciplină în business
După implementarea Dynamics NAV, compania şi-a îmbunătăţit semnificativ activitatea, cu precădere în departamentele care anterior nu beneficiau de suportul unor unelte informatice. Procesele de afaceri au fost digitalizate şi toţi angajaţii îşi bazează activitatea pe informaţiile din sistem.
Comunicarea a devenit mai bună, atât la nivel intern (prin modulul Intercompany) cât şi cu clienţii şi partenerii de afaceri, iar relaţiile de afaceri mai fluente.
Acum, echipa de management are acces la rapoarte cuprinzătoare şi poate lua decizii bazate pe date obtinute in timp real.
Beneficii
„Avem parteneri de afaceri în 20 de tari, din Asia până în America şi lucrăm cu toate categoriile de transportatori. Este o activitate foarte complexă, iar Dynamics NAV ne ajută să o ţinem sub control şi să avem vizibilitate asupra situaţiei reale.
Combinăm diverse elemente (destinaţii, transportatori, parteneri, mărfuri) pentru a avea o eficienţă maximă, proces care nu ar putea fi făcut manual, ci doar cu un sistem informatic performant.”
Vasile Stoian Director Operational Global Plast
Concluzii
Pentru Global Plast, standardizarea şi bunele practici introduse prin implementarea Dynamics NAV reprezintă un câştig major, deoarece au permis trecerea la un mod de lucru mai riguros şi o politică internă mai fermă.
Cu ajutorul ELIAN, compania a optimizat procesele de business şi a adoptat cele mai potrivite soluţii. Global Plast considera că investiţia în Dynamics NAV a fost o decizie inspirată, care s-a amortizat complet.