Companiile care lucrează cu stocuri își definesc, după logica și necesitățile proprii, o codificare a nomenclatorului de articole. Atunci când două companii tranzacționează articole pot apărea probleme la identificarea acestora întrucât codurile diferă, iar descrierile articolelor nu pot fi o bază sigură pentru identificare. În cazul în care companiile vor să-și transmită documentele în format electronic printr-un sistem de tip EDI (Electronic Data Interchange), atunci chiar este necesară o corelare între sistemele de codificare ale companiilor participante la tranzacții.
Sistemul ERP Dynamics Business Central asigură această legătură între codurile de articol ale partenerilor prin intermediul unei funcționalități numite ”referințe încrucișate”. Practic, pentru fiecare articol din nomenclatorul propriu, o companie poate asocia coduri de articol ale partenerului – furnizor sau client.
Pentru definirea referințelor încrucișate, se pornește de la fișa articolului. Din meniu selectăm Asociat->Articol->Referințe articol
Dacă dăm clic pe legătură, se va deschide o listă unde putem defini codurile asociate pe parteneri. Aici trebuie să completăm următoarele câmpuri:
Tip referință încrucișată – avem opțiunea de a selecta între : Client, Furnizor, Cod de bare. Opțiunea ”Cod de bare” este folosită atunci când dorim să integrăm stocurile din Business Central cu o aplicație care folosește codurile de bare.
Nr. tip referință încrucișată – funcție de ce am selectat în câmpul anterior, vom putea selecta din lista de clienți sau de furnizori numărul clientului sau furnizorului pentru care vom defini referința încrucișată. Pentru codul de bare nu vom introduce nimic în acest câmp
Nr. referință încrucișată – aici se introduce codul de articol al partenerului sau codul de bare
Unitate de măsură – se trece unitatea de măsură, așa cum apare pe documentul partenerului
Descriere – este descrierea articolului, așa cum este definită la partener
După ce referințele încrucișate au fost definite, le putem folosi pe documentele de vânzare/cumpărare. În felul acesta putem trimite la furnizor comenzi de cumpărare care să conțină codurile furnizorului sau putem introduce comenzi de vânzare de la client folosind codurile clientului.
De exemplu, în imaginea de mai jos avem o comandă de vânzare, unde pe linia comenzii de vânzare am introdus codul de articol de la client; automat s-a completat în sistem și codul de articol din Dynamics Business Central.
Într-un articol viitor vom prezenta și cum funcționează aceste câmpuri în cadrul aplicației mobile de scanare de coduri de bare furnizată de către Business Central, aplicație disponibilă în versiunile mai recente de Business Central.
Elian Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 15 ani în piață ca implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Având o echipă de peste 70 de angajați și un portofoliu de peste 250 de clienți, Elian Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP.