Dynamics-Business-Central-Oferta-vanzare-la-client - Elian Solutions

Politică expirare ofertă vânzare în Business Central

Companiile care fac oferte de vânzare clienților precizează de regulă o anumită perioadă de valabilitate a ofertei, perioadă în cadrul căreia prețul sau alte elemente ale ofertei rămân neschimbate. E firesc să fie așa, întrucât cererea și oferta în piață sunt volatile, iar stocurile și prețurile sunt în continuă mișcare.

În sistemul ERP Dynamics 365 Business Central informația privind termenul de valabilitate al ofertei este disponibilă pe ofertele de vânzare, iar în articolul de față vom arăta cum se configurează o perioadă implicită de valabilitate, unde apare aceasta pe documentul de ofertă și cum se pot gestiona ofertele de vânzare expirate.

Pentru setarea unei perioade implicite de valabilitate a ofertei trebuie să mergem în pagina de ”Parametrizare vânzări și creanțe”, în câmpul ”Calcul validitate ofertă”.

Business-Central-Parametrizare-vanzari-si-creante-expirare-oferta

Aici se va introduce o formulă de calcul a perioadei de valabilitate. În imaginea de  mai sus avem în câmp introdusă valoarea ”2S”, ceea ce înseamnă că oferta este valabilă două săptămâni calendaristice.

După ce a fost făcută această configurare, atunci când  se întocmește o ofertă de vânzare, pe antetul ofertei de vânzare se va calcula data expirării ofertei funcție de data documentului și de formula de calcul introdusă anterior:

Dynamics-Business-Central-Oferta-vanzare

Aceasta este valoarea implicită, dar utilizatorul poate edita această valoare. Valoarea se va regăsi și pe documentul care va fi trimis clientului:

Dynamics-Business-Central-Oferta-vanzare-la-client

Oferta nu dispare automat din sistem după expirarea perioadei de valabilitate, dar rămâne marcată cu roșu pentru a atrage atenția utilizatorului asupra faptului că a expirat:

Dynamics-Business-Central-Oferta-expirata-marcata

Utilizatorul poate opta în situația asta să păstreze ofertele expirate, să le arhiveze (probabil cea mai bună opțiune), să le șteargă manual sau să folosească o procedură de ștergere. În cel din urmă caz utilizatorul va apela procedura de ”Ștergere oferte vânzare expirate”, procedură ce se poate apela din lista de oferte vânzare folosind în meniu calea: Acțiuni->Ofertă->Șterge oferte expirate

Se va deschide o fereastră în care se va introduce data până la care se vor șterge ofertele expirate (implicit e data curentă). Mai sunt disponibile și unele filtre, pentru a putea șterge selectiv ofertele expirate.

Dynamics-Business-Central-Stergere-oferte-expirate

După ce utilizatorul va da clic pe butonul ”OK”, va apărea și un mesaj care va confirma numărul de oferte șterse.

Dynamics-Business-Central-Mesaj-confirmare-stergere-oferte

 

Elian Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 15 ani în piață ca implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Având o echipă de peste 70 de angajați și un portofoliu de peste 250 de clienți, Elian Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP.

Vrei să fii la curent cu funcționalitățile Dynamics Business Central și să afli noutăți  despre sistemele ERP și tehnologiile pentru afaceri?
Atunci, abonează-te la Newsletter-ul lunar furnizat de către ELIAN Solutions

Email
Exprimare acord*
Sunt de acord ca Elian Solutions S.R.L. sa stocheze si sa proceseze datele mele personale conform Politicii de Confidențialitate pe care am citit-o si am inteles-o.