La inceputul lunii octombrie, Microsoft a lansat noua versiune a produsului Dynamics NAV (Navision), numita Dynamics NAV 2016. Aceasta vine cu o serie de noi functionalitati, care aduc un plus de valoare aplicatiei. Sa le trecem in revista pe cele mai importante.
Definirea de fluxuri de lucru in sistem
Se pot defini diverse fluxuri de lucru pe zonele de : financiar, vanzari, cumparari, administrativ etc. Sistemul vine cu 20 de sabloane fluxuri de lucru, dar se pot crea si fluxuri de la zero. Fluxurile de lucru se pot seta in sistem acolo unde este necesar ca pe un proces sa existe validarea/verificarea din partea unei sau mai multor persoane autorizate. De exemplu, se pot seta fluxruri pentru aprobari de sume pe comenzi, limite de credit, validare de documente.
Integrarea nativa intre Dynamics NAV 2016 si Microsoft CRM
Acum, intre Dynamics NAV 2016 si Microsoft CRM exista o integrare nativa, in sensul ca se sincronizeaza bidirectional si automat contactele, clientii, oamenii de vanzari, articolele, valutele si unitatile de masura. Integrarea nativa mai inseamna ca informatii specifice NAV se pot vizualiza direct din CRM si viceversa. Microsoft CRM este platforma pentru procesele de marketing, vanzari si service, iar in Dynamics NAV 2016 se urmaresc stocurile, comenzile si financiarul.
Previzualizarea datelor
Este o functie care permite utilizatorului sa vada cum se vor inregistra tranzactiile in sistem, ce tabele vor fi afectate si care sunt sumele. Utila in special pentru contabili, ajuta la evitarea unor greseli in operare si la evaluarea impactului unei tranzactii.
Gestionare venituri si cheltuieli in avans
Gestionarea veniturilor si cheltuielilor dadea in general bataie de cap celor din departamentul financiar-contabil. Veniturile si cheltuielile in avans se inregistreaza pe conturi de pasiv si activ speciale, iar trecerea lor pe venituri si cheltuieli se face lunar, potrivit unei scadentar specific fiecarei tranzactii. Dynamics NAV 2016 permite acum definirea unor scadentare, astfel incat inregistrarile lunare sa se faca automat, potrivit scadentarului.
Universal App
Dynamics NAV 2016 poate fi accesat de catre orice dispozitiv, cu orice rezolutie a ecranului, prin intermediul aplicatiei Universal App. Aceasta face ca utilizatorul sa aiba o experienta vizuala optima, indiferent daca acceseaza aplicatie de pe desktop, tableta sau smartphone. Universal App este este disponibila in Windows Store, iOS App Store si Google Play
Analiza datelor cu Power BI
Power BI este un instrument de business analytics disponibil in Cloud. In Dynamics NAV 2016 se poate stabili, in cateva minute, o conexiune prin web services catre platforma Power BI, obtinandu-se apoi o multitudine de grafice si indicatori de performanta.
Managementul Documentelor cu tehnologia OCR
Acum, in Dynamics NAV 2016 se pot incarca documente ca imagini si converti prin tehnologia OCR (Optimal Character Recognition) in documente specifice Dynamics NAV. Asta inseamna ca o factura de furnizor venita pe email in format PDF poate deveni o factura de furnizor in NAV sau o intrare in contabilitate.