Microsoft a început să includă în multe din aplicațiile sale funcționalități bazate IA (Inteligența Artificială), funcționalități cuprinse sub denumirea generică de ”Microsoft Copilot”. O funcționalitate de tip Microsoft Copilot are la bază tehnologiile ce permit procesarea limbajului natural, așa cum se întâmplă, de exemplu, în cazul aplicației ChatGPT. Practic, Microsoft Copilot este un fel de ChatGPT care a fost adaptat să funcționeze în cadrul specific unei aplicații Microsoft.
În Dynamics Business Central există deja câteva funcționalități de tip ”Microsoft Copilot”, iar în articolul de față ne propunem să explorăm una dintre acestea, anume cea privind sugerarea liniilor de vânzare. Sugerarea liniilor de vânzare cu Copilot se poate realiza pe ofertele, comenzile și facturile de vânzare.
Scopul acestei funcționalități este ca utilizatorul să poate selecta, pe documentele de vânzare, articole rezultate ca răspuns oferit de către Copilot la niște întrebări ale utilizatorului adresate într-un limbaj natural, la fel cum ar discuta doi oameni atunci când vor să realizeze o tranzacție. Această funcționalitate se poate dovedi utilă în diverse situații, de pildă atunci când între client și reprezentantul firmei există o interacțiune directă care necesită răspunsuri rapide și nu permit o căutare îndelungată a informației.
Să ne imaginăm următorul scenariu de lucru. Un client sună un operator de vânzări și îi spune că dorește să comande trei bucăți dintr-un uscător de păr marca Remington. Agentul de vânzări va crea o comandă de vânzare nouă, va selecta pe antet clientul respectiv, iar pe liniile comenzii va da clic pe butonul ”Sugerare linii vânzare”:
Se va deschide o fereastră unde va introduce ce anume își dorește clientul:
După ce a introdus textul, va da clic pe butonul de ”Generare”, iar Microsoft Copilot va căuta în lista de articole pe cel care se potrivește cel mai bine descrierii din text:
Să ne imaginăm însă un alt caz, atunci când clientul vrea exact ce a comandat ultima oară, dar nu-și mai amintește ce a comandat. În cazul acesta, e suficient ca operatorul de vânzări să introducă un text de genul:
Microsoft Copilot va ști să caute după ultima factură înregistrată a clientului și va aduce liniile din această factură.
De menționat că în situații de acest tip Copilot va include și o legătură către documentul din care și-a luat informația și e recomandabil să verificăm și documentul la care face referire pentru a ne asigura că informația este cea corectă:
Iar dacă informația este cea de care avem nevoie, este suficient să dăm clic pe butonul ”Introduceți” și liniile de articol se vor copia pe comanda de vânzare:
Să ne mai imaginăm un ultim scenariu. Clientul vrea un uscător de păr, dar nu-l interesează ce marcă este, pur și simplu îl vrea pe cel mai ieftin. Introducem un text cum ar fi ” o bucată uscător cel mai ieftin” și Copilot va ști să ne sugereze cel mai ieftin uscător din nomenclatorul nostru de articole:
Dacă verificăm în nomenclator, acesta într-adevăr are prețul cel mai mic:
Acestea sunt doar câteva ilustrări cu privire la ce se poate face utilizând funcția de sugerare a linilor de vânzare cu Microsoft Copilot. Furnizarea unor rezultate prin această funcționalitate depinde în mod esențial de abilitatea (și imaginația) utilizatorului, fiindcă aplicațiile bazate pe inteligența artificială nu funcționeză deterministic, ci probabilistic. Altfel spus, nu putem anticipa cu exactitate la ce întrebări putem (sau nu putem) primi răspuns și care va fi acest răspuns.
Trebuie menționat că toate funcționalitățile Microsoft Copilot sunt disponibile doar pentru versiunea Cloud SaaS a sistemului ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central. Dacă aveți o versiune de Business Central On-premises sau Dynamics NAV, vă recomandăm să faceți trecerea către Cloud SaaS întrucât beneficiile sunt multiple – vezi și articolul:
Beneficiile implementării sistemului ERP Business Central în Cloud
ELIAN Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 15 ani în piață ca implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Având o echipă de peste 70 de angajați și un portofoliu de peste 250 de clienți, ELIAN Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP.