Modulul de Management Financiar din Dynamics 365 (NAV) permite gestionarea financiar-contabila a intreprinderii. El este “inima” sistemului, intrucat orice tranzactie din alt modul va avea in cele din urma consecinte si in plan financiar. Modulul contine informatii despre inregistrari contabile, mijloace fixe, conturi bancare, clienti si furnizori.
In contextul actual, cand organizatiile trebuie sa faca fata unor provocari fara precedent provenite din mediul extern, o afacere de succes trebuie sa aiba capacitatea de a se adapta rapid, de a analiza o cantitate imensa de date in timp real si de a fi capabila sa raspunda nevoilor clientilor in timp record.
Modului de Management Financiar din solutia ERP Dynamics 365 raspunde acestor provocari si nevoilor de business. Compania isi poate imbunatati fluxurile de lucru existente, localizarea si urmarirea de noi oportunitati de afaceri. Functionand in stransa legatura cu toate modulele sistemului in care introducerea documentelor genereaza note contabile (stocuri, trezorerie, mijloace fixe, salarii, proiecte, productie, WMS, agricultura), modulul alipeste datele ca o consecinta a operarii intregului sistem si a notelor contabile manuale. Acest lucru ofera trasabilitate operatiunilor si transparenta crescuta fluxurilor de numerar.
Dintre functionalitatile modulului enumeram:
* Parametrizarea conturilor contabile in planul de conturi. Pentru fiecare cont exista informatii despre soldul real si bugetat;
* Vizualizarea soldurilor pentru o anumita perioada;
* Inregistrari contabile in orice moneda;
* Definirea anului fiscal avand ca data de inceput orice data dorita de utilizator si impartirea lui in perioade fiscale;
* Definirea bugetelor in ferestre de tip matrice pentru o zi, o saptamana, o luna, un trimestru, un an sau orice perioada fiscala;
* Definirea bugetelor pe centre de cost sau unitate de afacere;
* Managementul conturilor bancare – permite gestiunea conturilor bancare ale organizatiei si diverse operatiuni cu conturi bancare;
* Trasabilitate – pentru fiecare tranzactie se creeaza o urmarire, astfel incat si fluxurile de afaceri complexe devin transparente. Exista un jurnal al schimbarilor ce contine modificarile facute de utilizatori asupra datelor. O lista cronologica a modificarilor asupra unui camp dintr-o tabela arata ce modificari au fost facute si de catre cine;
* Inregistrarea inter-companii – se creaza inregistrari intre companiile aflate in cadrul unui grup controlat de aceeasi entitate legala.
Taxa pe valoare adaugata si alte taxe utilizate – se utilizeaza grupuri de inregistrare astfel incat toate aceste taxe sa se calculeze automat. Pentru TVA, se verifica corectitudinea numarului de inregistrare fiscala in functie de tara si unicitatea acestui numar pentru clienti si furnizori.
Mijloace fixe – se definesc informatii despre mijloace fixe si grupuri de mijloace fixe. Se pot defini un numar nelimitat de registre de amortizare pentru fiecare mijloc fix si una din metodele de amortizare liniara, degresiva sau accelerata.
Costuri: Reduce costurile operationale prin automatizarea operatiunilor contabile. In urma implementarii modulului Management Financiar din sistemul ERP Dynamics 365 un numar foarte mare din totalul inregistrarilor contabile se realizeaza automat conform regulilor si configurarilor specifice companiei client. In consecinta, reduce semnificativ timpul de lucru pentru procesarea datelor.
Timp: Reduce considerabil timpul necesar raportarilor obligatorii catre stat precum si timpii de raportare pe toate procesele.
Riscuri: Reduce riscurile de business prin transparenta informatiilor despre soldul real si cel bugetat, control asupra bugetelor, trasabilitate.