Cumparari si Datorii

Modulul de Cumparari si Datorii permite gestionarea relatiei cu furnizorii, incepand de la inregistrarea ofertei de cumparare si pana la realizarea receptiei si inregistrarea facturii finale. Totodata, el ofera instrumente pentru optimizarea stocurilor in corelatie cu activitatile de productie si vanzare.

Achizitiile facute la cel mai bun pret si la timpul potrivit optimizeaza activitatea de control a stocului companiei si permite companiei sa-si mentina clientii satisfacuti.

Daca trebuie sa controlati un inventar, creati o factura de intrare sau o comanda pentru a inregistra costul achizitiilor si pentru a urmari conturile de platit. Totodata, facturile de intrare sunt utilizate pentru a actualiza dinamic nivelurile stocurilor, astfel incat sa puteti minimiza costurile stocurilor si sa furnizati servicii mai bune clientilor.  Costurile de achizitii, inclusiv cheltuielile de service si valorile stocurilor care rezulta din inregistrarea facturilor de achizitii, contribuie la cifrele de profit si la alte KPI-uri financiare din Role Center-ul dvs.

Trebuie sa utilizati comenzi de achizitie daca procesul de cumparare necesita inregistrarea receptiilor partiale ale unei cantitati din comanda, deoarece intreaga cantitate nu era disponibila la furnizor. Daca vindeti articole prin livrarea directa de la furnizor catre client, atunci trebuie sa utilizati si comenzi de achizitii.

Dintre functionalitatile modulului, enumeram:

* Ofera instrumente pentru optimizarea stocurilor in corelatie cu activitatile de productie si vanzare.
* Posibilitatea realizarii receptiilor multiple si a facturarilor multiple din comanda de cumparare.
* Stabilirea unor politicii complexe de discounturi si preturi la nivel de furnizor, articol sau combinatia dintre acestea.
* Faciliteaza stabilirea unor politici de aprovizionare la nivel de articol, pe diverse criterii (stoc minim, cantitate minima, reluare comanda, stoc maxim etc.) tinand cont totodata si de timpii de aprovizionare specifici fiecarui furnizor.
* Permite inregistrarea unor cataloage de articole pe fiecare furnizor, cu codificarea de articol specifica furnizorului.
* Poate sugera platile catre furnizori in functie de diferite criterii (prioritate, data de scadenta, posibile reduceri la plata etc.).
* Se poate stabili in sistem un flux de aprobari, astfel incat achizitiile ce depasesc un anumit prag valoric sa nu poata fi operate fara o aprobare prealabila.
* Permite urmarirea cantitativ-valorica a achizitiilor dintr-o perioada la nivel de articol si furnizor, corelata si cu o bugetare anterioara.

Costuri: Reduce costurile operationale prin stabilirea politicilor complexe de discounturi si preturi, prin transmiterea automatizata a unor sugestii privind platile catre furnizor.

Timp: Reduce timpul necesar intocmirii stocurilor prin instrumente de optimizare. Reduce timpul de lucru prin posibilitatea de a realiza receptii multiple si facturari multiple.

Riscuri: Reduce riscurile de business prin stabilirea politicilor de aprovizionare la nivel de articol, prin posibilitatatea urmaririi cantitativ-valorica a achizitiilor, prin stabilirea unui flux de aprobari prealabile privind operarea achiziilor ce depasesc o anumita valoare.

.