Dynamics-Business-Central-Setare-politica-aprovizionare-pe-fisa-articol-Elian

Business Central – crearea comenzii de cumpărare din comanda de vânzare

Pentru companiile care comercializează articole menținerea unui stoc optim a fost întotdeauna o problemă delicată, care necesită o echilibristică între nevoia de a avea articole în stoc pe care să le poți livra prompt clienților și situația de a avea stocuri care se vând greu și care blochează astfel resursele financiare ale companiei. O soluție care se practică este aceea prin care produsele cu cerere scăzută și valoare ridicată sunt incluse în oferte și cataloage, dar nu există pe stoc, urmând ca aprovizionarea să se realizeze doar atunci când există o comandă fermă din partea unui client.

Pentru acest scenariu de lucru în sistemul ERP Dynamics 365 Business Central există o funcționalitate care permite crearea unei comenzi de cumpărare din comanda de vânzare, creându-se astfel o legătură directă între cererea și oferta pentru un anumit articol. În continuare, vă vom arăta cum se configurează și utilizează această funcționalitate.

Mai întâi, pentru articolul care se va comanda este necesar să setăm pe fișă articolului metoda de aprovizionare. Aceasta se găsește pe tab-ul ”Reaprovizionare” în câmpul ”Sistem reumplere”, unde vom selecta opțiunea ”Cumpărare”. În câmpul ”Nr. furnizor” vom selecta din lista furnizorilor codul furnizorului de la care facem aprovizionarea.

Dynamics-Business-Central-Setare-politica-aprovizionare-pe-fisa-articol

Odată ce am făcut această setare, putem folosi funcționalitatea. Completăm comanda de vânzare cu articolul, iar apoi apelăm din meniu : Acțiuni->Funcții->Creează document cumpărare->Creează comenzi cumpărare

Dynamics-Business-Central-Cale-creare-comanda-cumparare

Se va deschide o fereastră nouă, în care ni se arată cantitatea ce trebuie comandată și furnizorul la care se va face comanda. Va trebui să confirmăm informația, dând clic pe butonul ”Ok”.

Dynamics-Business-Central-Confirmare-creare-comanda-cumparare

În final, se va crea o comandă de cumpărare care se va regăsi în lista comenzilor de cumpărare:

Dynamics-Business-Central-Comanda-cumparare-articol

De menționat că în Business Central, atunci când se realizează comanda de cumpărare se ține cont și de ce este existent în stoc la momentul respectiv. Dacă, de pildă, am fi avut pe comanda de vânzare 10 bucăți de produs, iar pe stoc 3 bucăți, comanda de cumpărare s-ar fi realizat doar pentru diferența de 7 bucăți.

Elian Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 15 ani în piață ca implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Având o echipă de peste 70 de angajați și un portofoliu de peste 250 de clienți, Elian Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP.

Vrei să fii la curent cu funcționalitățile Dynamics Business Central și să afli noutăți  despre sistemele ERP și tehnologiile pentru afaceri?
Atunci, abonează-te la Newsletter-ul lunar furnizat de către ELIAN Solutions

Email
Exprimare acord*
Sunt de acord ca Elian Solutions S.R.L. sa stocheze si sa proceseze datele mele personale conform Politicii de Confidențialitate pe care am citit-o si am inteles-o.