Implementarea sistemului ERP Microsoft Dynamics NAV (Navision) poate aduce multe beneficii unei companii. Totusi, aceste beneficii nu vin automat. E nevoie de efortul conjugat al implementatorului si al clientului, precum si de o perioada de timp pana cand acestea incep sa apara.
Mai jos vom mentiona principalele trei beneficii ce pot fi obtinute implementand Dynamics NAV.
Dynamics NAV asigura integrarea si centralizarea informatiei
Cand vorbim de integrarea si centralizarea informatiei, ne gandim la informatia prezenta in toate departamentele firmei: financiar, productie, aprovizionare, vanzari si marketing, resurse umane s.am.d.
Acesta este de departe cel mai important beneficiu. De ce? Fiindca informatia dispersata nu poate oferi decat o imagine fragmentata asupra activitatilor firmei si, in consecinta, deciziile care se iau in baza ei nu pot fi cele mai bune. Chiar daca fiecare departament in parte se descurca cu ceea ce detine in “insula” lui informationala, managementul este cel care are cel mai mult de suferit in aceasta privinta. Desi, uneori suferinta este impartita; de cate ori nu se intampla ca atunci cand “seful” are nevoie de o “situatie” urgenta, un intreg departament sa se opreasca din activitate – pentru a compila datele necesare acelei situatii.
Microsoft Dynamics NAV (Navision) este un sistem ERP ce asigura integrarea informatiei la nivelul unei firme. Informatia aferenta oricarei tranzactii inregistrate in sistem este disponibila instantaneu pentru toate departamentele firmei. Pentru a asigura insa acest beneficiu, este nevoie ca implementarea sistemului ERP sa cuprinda cat mai multe din departamentele si activitatile firmei. Exista, de multe ori, tendinta de a incerca sa se pastreze cate ceva din vechile sisteme de lucru, cu care oameni sunt deja obisnuiti. Pastrarea lor se face in dauna acestui beneficiu.
Dynamics NAV (Navision) ajuta la imbunatatirea productivitatii
Cresterea productivitatii muncii este un deziderat al oricarei companii, iar un sistem ERP poate sustine acest deziderat. Dynamics NAV (Navision) contribuie la imbunatatirea productivitatii muncii, in primul rand prin faptul ca inglobeaza practici si reguli de afaceri utilizate in intreaga lume. Sunt zeci de mii de implementari de Dynamics NAV (Navision), iar sistemul a trebuit sa fie adaptat pentru cele mai diverse scenarii de afaceri.
Practicile bune de afaceri inseamna respectarea in cadrul procesarii tranzactiilor a unor constrangeri ce rezulta din insasi procesele reale. De exemplu, operatiile care se desfasoara dupa o anumita cronologie, trebuie inregistrare in sistem respectand acea cronologie. Daca nu se respecta ordinea, apare haos in date iar ulterior nu se mai pot lua deciziile corecte. La introducerea datelor, exista intotdeauna multiple validari, care sa impiedice erorile de operare, evitandu-se pierderea de timp pentru corectii si ajustari ulterioare.
Achizitionand Dynamics NAV (Navision), “cumparati” nu doar o aplicatie software, ci si experienta dobandita prin miile de implementari si de imbunatatiri. Astfel, operatiunile se realizeaza mai usor, mai repede, mai bine. Pentru a avea acest beneficiu trebuie insa sa existe si o flexibilitate in ceea ce priveste adoptarea modului de lucru al sistemului. De multe ori practici care nu sunt cele mai eficiente sunt pastrate la nivelul unei companii fiindca asa au fost ”dintotdeauna”, iar rezistenta la schimbare e mare.
Vorbind de productivitate, nu e de neglijat nici faptul ca Dynamics NAV (Navision), fiind produs de catre Microsoft, este puternic integrat cu toate celelalte solutii si tehnologii Microsoft dedicate mediului de afaceri: Microsoft Office, SharePoint etc. Învatarea sistemului este rapida, intrucat interfata cu utilizatorul este familiara acestuia – semanand cu cea a celorlalte produse Microsoft.
Dynamics NAV ajuta la luarea unor decizii adecvate
Faptul ca un sistem ERP asigura introducerea corecta si validarea informatiilor in sistem este doar prima jumatatea a paharului. Cealalta jumatate a paharului trebuie umpluta cu utilizarea informatiilor pentru luarea unor decizii. Degeaba ai un sistem in care ai introdus cu constiinciozitate, o sumedenie de informatii, daca dupa aceea nu exista posibilitatea de a genera raportari care sa aduca informatii relevante pentru decizii oportune.
Microsoft Dynamics NAV ajuta companiile sa ia decizii oportune prin doua mecanisme:
- Acolo unde este posibila rezolvarea unei probleme prin metode algoritmice, Dynamics NAV (Navision) sugereaza direct cea mai buna solutie pentru problema data. De exemplu, sistemul are un instrument complex de planificare de stoc care sa mentina stocurile la minimum, dar totodata sa satisfaca cererea prin livrarea la timp a marfii;
- Acolo unde este nevoie de luarea unei decizii ce presupune judecati de valoare din partea utilizatorului, informatia este prezentata sintetic si intuitiv (prin grafice si rapoarte). Utilizatorul are posibilitatea de a-si construi grafice si rapoarte, aducandu-si informatia necesara in formatul care ii convine cel mai mult. E important de retinut ca, in Dynamics NAV (Navision), utilizatorul are mult mai multa ”putere” decat in sistemele traditionale, in sensul ca, isi poate parametriza interfata de lucru complet.