Dynamics Business Central - Beneficii Cloud - Elian Solutions

Beneficiile implementării sistemului ERP Business Central în Cloud

În anul 2018, Microsoft a decis schimbarea numelui sistemului ERP Dynamics NAV (Navision) în Dynamics Business Central. Schimbarea s-a produs în urma unui proces de rebranding care marca, printre altele orientarea către Cloud a noului produs. Microsoft știa chiar de pe atunci că viitorul va fi în Cloud, iar prezentul nu face decât să confirme acest fapt.

Microsoft a lansat (și încă lansează) versiuni de Business Central disponibile atât on-premises (pe serverul clientului), cât și în Cloud. Inițial, alegerea uneia dintre opțiuni ținea mai degrabă de specificul fiecărui client, și fiecare opțiune avea avantajele și dezavantajele ei. De la o vreme încoace însă, beneficiile alegerii versiunii în Cloud sunt semnificativ mai mari. În cazul în care aveți deja implementată o versiune on-premises de Business Central (sau Dynamics NAV), cu siguranță veți lua în considere opțiunea de a migra cât mai rapid spre versiunea în Cloud asigurată de către Microsoft. În continuare, vom prezenta cele mai importante beneficii ce rezultă din lucrul cu Business Central în Cloud.

Economii cu infrastructura IT

Acest este poate cel mai important beneficiu, pentru că  nu mai este necesară o infrastructură IT proprie. Nu mai este nevoie să cumperi servere, UPS-uri, hard-disk-uri de backup,  platforma rulează pe serverele Microsoft, iar mentenanța și upgrade-ul sunt mereu în seama specialiștilor Microsoft. Nu mai e nevoie de personal IT pentru întreținere și, având în vedere criza de specialiști IT în piață, aceasta nu poate fi decât o veste bună.

Performanță și access facil la date

În versiunea Cloud de la Microsoft, serverele de cloud unde este găzduit produsul sunt gestionate și actualizate permanent de către Microsoft și prin urmare Business Central rulează pe servere cu având cele mai noi tehnologii hardware. Nu mai este necesară o anumită versiune de Windows pe stația de lucru, fiindcă se poate lucra de pe orice dispozitiv (tabletă, telefon) și de pe orice sistem de operare.

Dynamics Business Central - Multiple Devices

Se lucrează mereu pe cea mai nouă versiune

La fiecare 6 luni Microsoft lansează  câte o versiune  majoră de program și în fiecare lună câte o versiune minoră. Aceste versiuni  se actualizează automat pe baza de date și în felul acesta utilizatorii au acces la toate funcționalitățile noi care apar. E posibil upgrade-ul la o nouă versiune și pe Business Central on-premises, dar procesul e semnificativ mai greoi și nu lipsit de riscuri.

Integrare cu orice soluție Microsoft

Versiunea în Cloud a produsului este integrată cu celelalte soluții Microsoft: Dynamics 365 Sales, Microsoft Office, Power BI, Power Apps, Power Automate, Power Virtual Agents etc. Prin intermediul unor conectori de date se poate comunica cu toate aplicațiile din universul Microsoft și astfel extinde capabilitățile sistemului.

Dynamics Business Central - Integration Overview

Flexibilitate în utilizare

Plata pentru accesul la produs este în funcție de numărul de utilizatori, ceea ce înseamnă că utilizarea se poate plia pe nevoile companiei. Dacă într-o perioadă e nevoie de mai puțini utilizatori nu este o problemă, se va plăti mai puțin.  Iar dacă trebuie crescut numărul de utilizatori, sistemul e perfect scalabil, neexistând restricții de hardware care să limiteze creșterea.

Garanția continuității și siguranță

Microsoft ia foarte în serios securitatea și confidențialitatea datelor. Am auzit cu toții de firme care au fost nevoite să plătească unor hackeri pentru că datele lor fuseseră criptate (ransomware). Uneori, nici nu le-au mai recuperat.

În Cloud-ul Microsoft asta nu s-a întâmplat niciodată. Autentificarea se realizează prin contul de Microsoft Office, unde este activă autentificarea cu 2 factori (cum ar  aprobarea suplimentară de pe telefon, de pildă), iar datele stocate în Cloud sunt criptate de către Microsoft și aproape imposibil de decriptat de către altcineva.

În final, costuri de utilizare mai mici

Toate aceste beneficii se reflectă, finalmente, în costuri de utilizare semnificativ mai mici. În cazul în care aveți deja o implementare de Dynamics NAV sau de Business Central on-premises, trebuie să țineți seama și de faptul că  în această perioadă (până la sfârșitul anului 2025) se desfășoară promoția ”Bridge to Cloud 2”, promoție prin care Microsoft oferă clienților care migrează de la versiunea on-premises la Cloud un discount de 40% aplicat la prețul de listă al licențelor de utilizare.

Având în vedere că acest discount este puțin probabil să mai existe și în anii următori, recomandarea noastră este să demarați chiar din acest an procesul de migrare în Cloud. Migrarea este un proces care poate dura de la câteva săptămâni până la câteva luni, în funcție de complexitatea dezvoltărilor.
Pentru o ofertă de migrare în Cloud puteți contacta departamentul de vânzări la adresa sales@elian-solutions.ro

ELIAN Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 15 ani în piață ca implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Având o echipă de peste 75 de specialiști și un portofoliu de peste 250 de clienți, ELIAN Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP.

Vrei să fii la curent cu funcționalitățile Dynamics Business Central și să afli noutăți  despre sistemele ERP și tehnologiile pentru afaceri?
Atunci, abonează-te la Newsletter-ul lunar furnizat de către ELIAN Solutions